КОНФЕРЕНЦИЈА ЗА МЕДИЈЕ ПОВОДОМ НОВЕ КАМПАЊЕ ЗА МЛАДЕ „УМ НА ДРУМ“

Датум објаве: 21.07.2017.

У Медија центру у Београду, одржана је конференција за новинаре у организацији Агенције за безбедност саобраћаја, поводом представљања нове кампање под слоганом „Ум на друм“, намењене смањењу страдања младих у саобраћају.

Министарство унутрашњих послова Републике Србије учествује у превентивним активностима Агенције за безбедност саобраћаја, и наш природни је партнер и у овој кампањи, с обзиром на чињеницу да комбинација превенције и репресије даје најбоље резултате у повећању безбедности саобраћаја, како младих, тако и других учесника у саобраћају.

На конференцији су говорили в.д. директора Агенције за безбедност саобраћаја Јасмина Милошевић и начелник Управе саобраћајне полиције Министарства унутрашњих послова Небојша Арсов.

Милошевић је том приликом изјавила да је кључни фактор који се налази иза проблема безбедности младих возача у саобраћају управо неискуство, које их излаже ризику у саобраћају.

„Најчешћи разлози због којих долази до незгода са учешћем младих су вожња ноћу и викендом, вожња неприлагођеном брзином, вожња под дејством алкохола и вожња без коришћења сигурносних појасева. Млади чине око 23% погинулих у саобраћајним незгодама, другим речима, свако четврто погинуло лице у саобраћају је младо лице“, рекла је Милошевић.

Нова кампања Агенције за безбедност саобраћаја „Ум на друм“ има за циљ промену ставове младих у односу на њихово понашање у саобраћају и кроз тежњу да им створимо позитивне навике када је у питању безбедно понашање у саобраћају.  Овом кампањом се обраћамо младима слоганом и порукама њима разумљивим, јер желимо да се и начином обраћања што више приближимо овој групи учесника у саобраћају.

Начелник Управе саобраћајне полиције Министарства унутрашњих послова Небојша Арсов тим поводом изјавио је: „Чињеница да су у последњих 5 година, од укупног броја саобраћајних незгода, у више од 50% учествовали млади возачи, а да су од укупног броја погинулих више од 20% била лица између 16 и 30 година старости, свакако је забрињавајућа. Међутим, на овом пољу је учињен значајан помак и ситуација се поправља из године у годину, чему захвалност свакако дугујемо и Агенцији за безбедност саобраћаја. Имајући у виду психофизичке особине младих учесника у саобраћају, њихову потребу за доказивањем и на крају крајева њихово неискуство, јасно је да репресивне мере не могу дати резултате на дуже стазе. Стога са Агенцијом за безбедност саобраћаја, утичемо да се што већи број друштвено одговорних организација укључи у решавање овог проблема, а први корак ка том циљу је ова кампања“.

Агенција за безбедност саобраћаја ће са новом кампањом учествовати на предстојећим музичким фестивалима за младе, Lovefest, Belgrade Beer Fest, Nisville, a паралелно ће наставити и са трибинама за младе као и са тренинзима безбедне вожње за младе возаче и за возаче моторизованих двоточкаша.