Пажљивко је анимирани лик који смо
представили у сарадњи са
педагозима и психолозима као најбољи
начин за интеракцију са децом
Унесите VIN ознаку (број шасије) Вашег возила.
Агенција за безбедност саобраћаја била је наручилац пројекта „Праћење основних обележја саобраћајних незгода у Србији у складу са CADaS препорукама Европске комисије” који има за циљ усклађивање сета података о саобраћајним незгодама који се евидентира у Србији са препорукама Европске комисије. Реализација Пројекта практично означава формирање основе за рад на унапређењу безбедности саобраћаја у Србији. Наиме, једна од активности Агенције дефинисана Законом о безбедности саобраћаја јесте развој јединствене базе података од значаја за безбедност саобраћаја, као важног елемента за прецизно дефинисање постојећег стања, идентификовање проблема и планирање будућих мера у безбедности саобраћаја.
Пројекат је реализовао истраживачки тим Саобраћајног факултета у Београду, руководилац Пројекта био је доц. др Далибор Пешић, а представници Агенције за безбедност саобраћаја и Министарства унутрашњих послова Републике Србије били су стручни консултанти на реализацији Пројекта.
У оквиру Пројекта извршено је детаљно поређење препорученог CADaS сета података и националних база података. Имајући у виду уочене разлике, као и најбољу европску праксу, дефинисан је предлог основног сета података о саобраћајним незгодама које је потребно прикупљати у Србији, у складу са препорукама Европске комисије. Сет података чине променљиве организоване у четири групе података:
1. Подаци о саобраћајним незгодама,
2. Подаци о путу,
3. Подаци о учесницима у саобраћајној незгоди,
4. Подаци о лицима.
Неке од новина које су предвиђене односе се на прецизније дефинисање места догађања саобраћајне незгоде, евидентирање ознака на коловозу на локацији на којој се догодила саобраћајна незгода, евидентирање податка о томе да ли се саобраћајна незгода догодила на мосту, у тунелу, у зони радова, итд. Поред тога, предложено је евидентирање податка о Типу саобраћајне незгоде одабиром одговарајућих графичких приказа, као и податка o Маневру учесника непосредно пре саобраћајне незгоде. Новим сетом података обухваћено је и евидентирање података о коришћењу система пасивне заштите, психофизичком стању возача непосредно пре саобраћајне незгоде, података о сврси путовања, итд.
Уважавајући британски модел предложено је евидентирање фактора који су допринели настанку саобраћајне незгоде. Наиме, према Пројекту утицајним факторима сматрају се сви они фактори који су допринели настанку саобраћајне незгоде, и које је полицијски службеник определио на основу утврђених „доказа“ за време увиђаја, након увиђаја или на основу изјава сведока или учесника саобраћајне незгоде.
Један од резултата Пројекта је „Приручник за праћење основних обележја саобраћајних незгода у Србији, у складу са CADaS препорукама Европске комисије“ намењен члановима увиђајних екипа које врше прикупљање података на лицу места саобраћајне незгоде. Поред тога, Пројектом је предложен и СН образац који има за циљ да поједностави прикупљање података од стране полицијског службеника за време вршења увиђаја.
Нови начин праћења обележја о саобраћајним незгодама предложен је са циљем да се побољшају обим и квалитет анализа које могу бити спроведене, као и да се постигне упоредивост и хармонизација података о саобраћајним незгодама на европском нивоу.
ПРЕУЗМИТЕ БРОШУРУ О ПРОЈЕКТУ
Пратите наше новости и обавештења и будите редовно информисани о актуелностима у Агенцији за безбедност саобраћаја