Пажљивко је анимирани лик који смо
представили у сарадњи са
педагозима и психолозима као најбољи
начин за интеракцију са децом
Унесите VIN ознаку (број шасије) Вашег возила.
Највећи број ванредних догађаја на путно пружним прелазима на територији Републике Србије настао је због пропуста, непажње, непридржавања упозорења саобраћајне сигнализације, непримереног и неодговарајућег понашања учесника у друмском саобраћају, показују статистички подаци.
Уочено је да возачи друмских возила најчешће уопште не гледају и не осматрају пругу приликом преласка преко ње, упуштају се у ризична и опасна мимоилажења полубраника, не поштују светлосну сигнализацију у довољној мери, те преко пруге прелазе у највећем броју случајева небезбедно. Неретко се догађа да се путнички аутомобили заглављују у колосек или слете са коловоза у зону пруге.
Узимајући у обзир понашање возача на прелазима пута преко пруге, закључено је да је евидентна потреба за едукацијом ове категорије учесника у саобраћају. Зато је у периоду од 27.08-30.08.2019. године спровeдена кампања на прелазима пута преко пруге, чији је циљ био подизање свести возача друмских возила о потенцијалним опасностима, унапређење знања о саобраћајној сигнализацији и понашања на прелазима пута преко пруге.
Кампања је реализована на 10 одабраних путно-пружних прелаза који су рангирани на основу броја настрадалих лица, заступљености различитих окружења у коме се прелази налазе (у насељу / ван насеља), заступљености појединих категорија путева и типова пруге (електрифицирана/није електрифицирана) и могућностима извођења промотивно-превентивних активности у зони прелаза. Временски периоди кампање одабрани су са аспекта кретања путничких аутомобила, пешака, бициклиста, тракториста и осталих учесника у саобраћају.
На обе стране пута на укрштању пута и пруге постављени су промотивни пултови са по два обучена промотера, који су непосредно комуницирали са учесницима у саобраћају и делили информативне и едукативне флајере и материјале: шоље, привеске, држаче за мобилне телефоне, наруквице, освеживаче ваздуха, фрижидер, конференцијске торбе, хемијске оловке. Едукативни материјал јасно је указивао на проблематику безбедности саобраћаја на прелазима пута преко пруге.
За кампању је и овог пута изабран слоган „ВОЗ НА УМУ – БЕЗБЕДНОСТ НА ДРУМУ“.
Агенција за безбедност саобраћаја ће и у наредном периоду наставити са својим превентивним активностима у циљу смањења страдања учесника у саобраћају на путно-пружним прелазима.
Пратите наше новости и обавештења и будите редовно информисани о актуелностима у Агенцији за безбедност саобраћаја