Dozvola radionice za tahografe može se izmeniti, po službenoj dužnosti ili na zahtev radionice za tahografe, samo u jednom od sledećih slučajeva:
- promena objekta radionice za tahografe;
- promena poslova radionice;
- gubitak alata za žigosanje.
Agencija za bezbednost saobraćaja donosi rešenje o izmeni dozvole koje sadrži podatke o izmeni, dok dozvola u ostalim delovima ostaje nepromenjena.
Zahtev za izmenu dozvole podnosi se Agenciji za bezbednost saobraćaja.
Obrazac zahteva za izmenu dozvole radionice za tahografe možete preuzeti OVDE.
Prema članu 29. stav 2. Pravilnika o radionicama za tahografe („Službeni glasnik RS“, broj 118/21), u zavisnosti od razloga podnošenja zahteva za izmenu dozvole, uz zahtev za izmenu dozvole potrebno je da postoje:
► ukoliko se zahtev za izmenu dozvole podnosi u slučaju promene objekata radionice:
- dokaz da podnosilac zahteva poseduje odgovarajuće objekte za obavljanje poslova za koje podnosi zahtev:
- prepis lista nepokretnosti za parcele na kojima se nalaze objekti radionice, iz kojeg se vidi ko je vlasnik predmetnih parcela,
- kopija plana za parcele na kojima se nalaze objekti radionice,
- ugovor o zakupu (ukoliko je prostor uzet u zakup),
- drugi dokazi o posedovanju objekata radionice (po potrebi);
- skica ili nacrt objekata radionice, u razmeri, sa ucrtanim prostornim rasporedom objekata na katastarskoj parceli i smerom kretanja vozila;
- dokaz o izvršenoj uplati propisane administrativne takse u iznosu od 900,00 dinara, na račun broj 840-29779845-18, primalac Budžet Republike Srbije, sa pozivom na broj 59-013 (uplatilac mora biti podnosilac zahteva);
- zahtev za izdavanje predračuna za uplatu cene usluga utvrđivanja ispunjenosti uslova za izmenu dozvole radionici za tahografe, prema Uredbi o cenama usluga koje vrši Agencija za bezbednost saobraćaja („Službeni glasnik RS“, broj 83/21). Tek na osnovu dobijenog predračuna podnosilac zahteva uplaćuje cenu usluge utvrđivanje ispunjenosti uslova u iznosu od 80.000,00 dinara prema instrukcijama datim u predračunu.
► ukoliko se zahtev za izmenu dozvole podnosi u slučaju promene poslova radionice, za obavljanje poslova kontrole i pregleda tahografa:
- kopije uverenja o etaloniranju, odnosno overavanju merne opreme za obavljanje poslova za koje se podnosi zahtev;
- dokaz da podnosilac zahteva poseduje odgovarajuće objekte za obavljanje poslova za koje podnosi zahtev:
- prepis lista nepokretnosti za parcele na kojima se nalaze objekti radionice, iz kojeg se vidi ko je vlasnik predmetnih parcela,
- kopija plana za parcele na kojima se nalaze objekti radionice,
- ugovor o zakupu (ukoliko je prostor uzet u zakup),
- drugi dokazi o posedovanju objekata radionice (po potrebi);
- skica ili nacrt objekata radionice, u razmeri, sa ucrtanim prostornim rasporedom objekata na katastarskoj parceli i smerom kretanja vozila;
- dokaz o izvršenoj uplati propisane administrativne takse u iznosu od 900,00 dinara, na račun broj 840-29779845-18, primalac Budžet Republike Srbije, sa pozivom na broj 59-013 (uplatilac mora biti podnosilac zahteva);
- zahtev za izdavanje predračuna za uplatu cene usluga utvrđivanja ispunjenosti uslova za izmenu dozvole radionici za tahografe, prema Uredbi o cenama usluga koje vrši Agencija za bezbednost saobraćaja („Službeni glasnik RS“, broj 83/21). Tek na osnovu dobijenog predračuna podnosilac zahteva uplaćuje cenu usluge utvrđivanje ispunjenosti uslova u iznosu od 80.000,00 dinara prema instrukcijama datim u predračunu.
Utvrđivanje ispunjenosti uslova nije potrebno ukoliko je prilikom izdavanja dozvole radionice već utvrđeno da postoje propisani objekti a koji ispunjavaju uslove i za obavljanje poslova kontrole i pregleda tahografa.
► ukoliko se zahtev za izmenu dozvole podnosi u slučaju promene poslova radionice, za obavljanje poslova ugradnje i aktivacije tahografa:
- kopije uverenja o etaloniranju, odnosno overavanju merne opreme za obavljanje poslova za koje se podnosi zahtev;
- dokaz da podnosilac zahteva poseduje odgovarajuće objekte za obavljanje poslova za koje podnosi zahtev:
- prepis lista nepokretnosti za parcele na kojima se nalaze objekti radionice, iz kojeg se vidi ko je vlasnik predmetnih parcela,
- kopija plana za parcele na kojima se nalaze objekti radionice,
- ugovor o zakupu (ukoliko je prostor uzet u zakup),
- drugi dokazi o posedovanju objekata radionice (po potrebi);
- skica ili nacrt objekata radionice, u razmeri, sa ucrtanim prostornim rasporedom objekata na katastarskoj parceli i smerom kretanja vozila;
- fotokopija memoranduma o međusobnom razumevanju između podnosioca zahteva i proizvođača tahografa, odnosno njegovog predstavnika u Republici Srbiji;
- dokaz o izvršenoj uplati propisane administrativne takse u iznosu od 900,00 dinara, na račun broj 840-29779845-18, primalac Budžet Republike Srbije, sa pozivom na broj 59-013 (uplatilac mora biti podnosilac zahteva);
- zahtev za izdavanje predračuna za uplatu cene usluga utvrđivanja ispunjenosti uslova za izmenu dozvole radionici za tahografe, prema Uredbi o cenama usluga koje vrši Agencija za bezbednost saobraćaja („Službeni glasnik RS“, broj 83/21). Tek na osnovu dobijenog predračuna podnosilac zahteva uplaćuje cenu usluge utvrđivanje ispunjenosti uslova u iznosu od 80.000,00 dinara prema instrukcijama datim u predračunu.
Utvrđivanje ispunjenosti uslova nije potrebno ukoliko je prilikom izdavanja dozvole radionice već utvrđeno da postoje propisani objekti a koji ispunjavaju uslove i za obavljanje poslova ugradnje i aktivacije tahografa.
► ukoliko se zahtev za izmenu dozvole podnosi u slučaju promene poslova radionice, za obavljanje poslova demontaže i opravke tahografa:
- fotokopija memoranduma o međusobnom razumevanju između podnosioca zahteva i proizvođača tahografa, odnosno njegovog predstavnika u Republici Srbiji;
- dokaz o izvršenoj uplati propisane administrativne takse u iznosu od 900,00 dinara, na račun broj 840-29779845-18, primalac Budžet Republike Srbije, sa pozivom na broj 59-013 (uplatilac mora biti podnosilac zahteva).
► ukoliko se zahtev za izmenu dozvole podnosi u slučaju promene poslova radionice, za obavljanje poslova naknadne ugradnje graničnika brzine:
- potvrda o stručnoj osposobljenosti kod proizvođača graničnika brzine, odnosno njegovog zastupnika, iz koje se mora videti za koji tip graničnika brzine je tehničar stručno osposobljen;
- kopije uverenja o etaloniranju, odnosno overavanju merne opreme za obavljanje poslova za koje se podnosi zahtev;
- dokaz da podnosilac zahteva poseduje odgovarajuće objekte za obavljanje poslova za koje podnosi zahtev:
- prepis lista nepokretnosti za parcele na kojima se nalaze objekti radionice, iz kojeg se vidi ko je vlasnik predmetnih parcela,
- kopija plana za parcele na kojima se nalaze objekti radionice,
- ugovor o zakupu (ukoliko je prostor uzet u zakup),
- drugi dokazi o posedovanju objekata radionice (po potrebi);
- skica ili nacrt objekata radionice, u razmeri, sa ucrtanim prostornim rasporedom objekata na katastarskoj parceli i smerom kretanja vozila;
- fotokopija memoranduma o međusobnom razumevanju između podnosioca zahteva i proizvođača graničnika brzine, odnosno njegovog predstavnika;
- dokaz o izvršenoj uplati propisane administrativne takse u iznosu od 900,00 dinara, na račun broj 840-29779845-18, primalac Budžet Republike Srbije, sa pozivom na broj 59-013 (uplatilac mora biti podnosilac zahteva);
- zahtev za izdavanje predračuna za uplatu cene usluga utvrđivanja ispunjenosti uslova za izmenu dozvole radionici za tahografe, prema Uredbi o cenama usluga koje vrši Agencija za bezbednost saobraćaja („Službeni glasnik RS“, broj 83/21). Tek na osnovu dobijenog predračuna podnosilac zahteva uplaćuje cenu usluge utvrđivanje ispunjenosti uslova u iznosu od 80.000,00 dinara prema instrukcijama datim u predračunu.
Utvrđivanje ispunjenosti uslova nije potrebno ukoliko je prilikom izdavanja dozvole radionice već utvrđeno da postoje propisani objekti a koji ispunjavaju uslove i za obavljanje posla naknadne ugradnje graničnika brzine.
► ukoliko se zahtev za izmenu dozvole podnosi u slučaju promene poslova radionice, radi prestanka obavljanja posla radionice za koji radionica ima dozvolu:
- dokaz o izvršenoj uplati propisane administrativne takse u iznosu od 900,00 dinara, na račun broj 840-29779845-18, primalac Budžet Republike Srbije, sa pozivom na broj 59-013 (uplatilac mora biti podnosilac zahteva).
► ukoliko se zahtev za izmenu dozvole podnosi u slučaju gubitka alata za žigosanje:
- prijava o gubitku alata za žigosanje podneta nadležnoj policijskoj upravi;
- dokaz o izvršenoj uplati propisane administrativne takse u iznosu od 900,00 dinara, na račun broj 840-29779845-18, primalac Budžet Republike Srbije, sa pozivom na broj 59-013 (uplatilac mora biti podnosilac zahteva).
U slučaju promene objekata radionice i u slučaju promene poslova radionice, gde je potrebno utvrditi da li postoje propisani objekti i da li su ispunjeni uslovi za objekte, pored dostavljanja odgovarajućih dokumenta, dokazivanje ispunjenosti uslova za izmenu dozvole vrši se i utvrđivanjem ispunjenosti uslova u prostorijama podnosioca zahteva.
NAPOMENA:
Prema članu 103. Zakona o opštem upravnom postupku, na osnovu dostavljenih podataka iz zahteva Agencija za bezbednost saobraćaja će po službenoj dužnosti pribaviti sledeća gore navedena dokumenta (gde je to potrebno):
- prepis ili izvod iz lista nepokretnosti parcele na kojoj se nalaze objekti radionice;
- kopiju plana katastarske parcele na kojoj se nalaze objekti radionice.
U slučaju da podnosilac zahteva uz zahtev dostavi neki ili sve od navedenih dokumenata ili izjavi da će neki ili sve od gore navedenih dokumenta pribaviti sam Agencija za bezbednost saobraćaja neće pribavljati podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija.
OBAVEŠTENjE:
Tačan datum utvrđivanja ispunjenosti uslova za izmenu dozvole radionice za tahografe biće zakazan nakon pribavljanja kompletne gore navedene dokumentacije.
Odredbama člana 103. Zakona o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS “, br. 18/16 i 95/18 - autentično tumačenje) propisano je da je organ dužan da po službenoj dužnosti, u skladu sa zakonom, vrši uvid, pribavlja i obrađuje podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje.
Ako službenu evidenciju vodi drugi organ, organ koji vodi postupak dužan je da hitno zatraži podatke, a zamoljeni organ da besplatno ustupi podatke u roku od 15 dana, ako nije drukčije propisano. Ako se traženi podaci mogu dobiti elektronskim putem, zamoljeni organ ih dostavlja u najkraćem roku.
U postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama. Ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za pokretanje postupka će se smatrati neurednim.
Zahtev se, sa pratećom dokumentacijom, šalje poštom na adresu:
Agencija za bezbednost saobraćaja
Bulevar Mihajla Pupina 2
11070 Beograd