- Koji je vremenski rok za izdavanje sertifikata / kartica?
Zakonski rok za izdavanje sertifikata / kartica je trideset (30) dana.
U praksi, vremenski rok od podnošenja zahteva do izdavanja sertifikata /kartice obično je do petnaest (15) dana.
- Da li je potrebno zameniti karticu prilikom dobijanja nove kategorije u vozačkoj dozvoli?
Da, potrebno je. Prilikom upisa nove kategorije u vozačkoj dozvoli potrebno je zameniti karticu kako bi se iste kategorije dodali i na karticu.
- Da li je potrebno zameniti karticu prilikom promene adrese vozača?
Vozač nema zakonsku obavezu da zameni karticu u slučaju da u toku važenja kartice promeni mesto prebivališta i izvadi novu ličnu kartu, s obzirom da se ovaj podatak ne nalazi na kartici.
- Da li se zahtev za izdavanje sertifikata / kartice može podneti direktno Agenciji za bezbednost saobraćaja, a ne preko AMSS ekspozitura?
Ne. Predaja zahteva za izdavanje sertifikata / kartica vrši se isključivo na nekoj od lokacija AMSS koje su za to osposobljene.
- Da li postoji mogućnost da neko drugi preuzme karticu umesto vozača?
U slučaju da vozač nije u mogućnosti da lično preda zahtev/preuzme sertifikat/karticu može da ovlasti drugo lice da to uradi u njegovo ime. Ovo ovlašćenje mora biti overeno od strane nadležnog organa za overu.
- Da li je moguće da firma izvrši uplatu za svog vozača?
Jeste, s tim da uplata za sertifikat/ karticu mora da glasi na fizičko lice (vozača) za koje se vrši uplata.
- Da li podnosilac zahteva može biti strano lice?
Može, s tim što on za njega važi drugačija procedura podnošenja zahteva u smislu prateće dokumentacije koju plaže uz zahteva dodatno u odnosu na državljanina Republike Srbije, i to:
- Fotokopiju Potvrde o privremenom boravku ili stalnom nastanjenju u Republici Srbiji;
- Fotokopiju radne dozvole.