Dozvola radionice za tahografe je javna isprava (rešenje) koju izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja sa rokom važenja od pet godina.
Važnost dozvole produžava se tako što se na zahtev radionice izdaje nova dozvola.
Zahtev za produženje važenja dozvole podnosi se Agenciji za bezbednost saobraćaja, najranije šest meseci, a najkasnije tri meseca pre isteka roka na koji je dozvola izdata.
Obrazac zahteva za produženje važenja dozvole radionice za tahografe možete preuzeti OVDE.
Prema članu 28. stav 4. Pravilnika o radionicama za tahografe („Službeni glasnik RS “, broj 118/21), radi produženja važenja dozvole proverava se da li podnosilac zahteva ispunjava sledeće uslove:
- da ima status privrednog društva, odnosno javnog preduzeća registrovanog u Republici Srbiji, što se dokazuje podacima iz registra privrednih subjekata Agencije za privredne registre;
- da ima rukovodioca radionice za tahografe koji:
- je zaposlen na neodređeno vreme s punim radnim vremenom u radionici i prijavljen na obavezno socijalno osiguranje, što se dokazuje podacima iz Jedinstvene baze Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja,
- u prethodnih pet godina nije bio rukovodilac radionice za tahografe kojoj je oduzeta dozvola zbog nepropisnog obavljanja poslova iz člana 31. Zakona, što se dokazuje podacima iz službene evidencije Agencije,
- u prethodnih pet godina nije pravnosnažno osuđivan za krivično delo iz grupa krivičnih dela protiv privrede, protiv državnih organa, protiv pravnog saobraćaja i protiv službene dužnosti, što se dokazuje podacima iz kaznene evidencije,
- nije u radnom odnosu kod drugog poslodavca i ne obavlja iste ili slične poslove izvan radionice, što se dokazuje podacima iz Jedinstvene baze Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja;
- da ima najmanje dva tehničara koji:
- su zaposleni na neodređeno vreme s punim radnim vremenom u radionici i prijavljen na obavezno socijalno osiguranje, što se dokazuje podacima iz Jedinstvene baze Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja,
- imaju važeću licencu tehničara, što se dokazuje podacima iz službene evidencije Agencije;
- da ima odgovarajuću mernu opremu za obavljanje poslova za koje podnosi zahtev, što se dokazuje uverenjem o etaloniranju, odnosno overavanju merne opreme;
- da poseduje odgovarajuće objekte za obavljanje poslova za koje podnosi zahtev, što se dokazuje sledećim podacima:
- dostavljanjem skice ili nacrta objekata radionice, u razmeri, sa ucrtanim prostornim rasporedom objekata na katastarskoj parceli,
- podacima iz baze katastra nepokretnosti (prepis lista nepokretnosti za parcele na kojima se nalaze objekti radionice, iz kojeg se vidi ko je vlasnik predmetnih parcela i kopija plana za parcele na kojima se nalaze objekti radionice),
- dostavljanjem ugovora o zakupu (ukoliko je prostor uzet u zakup),
- dostavljanjem drugih dokaza o posedovanju objekata radionice (po potrebi);
- da ima uređen odnos sa proizvođačem tahografa, odnosno njegovim predstavnikom u Republici Srbiji, ako zahtev podnosi za obavljanje poslova ugradnje, aktivacije, demontaže ili opravke tahografa, odnosno poslova za „smartˮ tahografe, što se dokazuje memorandumom o međusobnom razumevanju između podnosioca zahteva i proizvođača tahografa, odnosno njegovog predstavnika u Republici Srbiji;
- da ima uređen odnos sa proizvođačem graničnika brzine, odnosno njegovim predstavnikom, ako zahtev podnosi za obavljanje posla naknadne ugradnje graničnika brzine, što se dokazuje memorandumom o međusobnom razumevanju između podnosioca zahteva i proizvođača graničnika brzine, odnosno njegovog predstavnika;
- da nema evidentirane osnove i naloge u prinudnoj naplati, što se dokazuje podacima iz registra Narodne banke Srbije;
- da nije u postupku likvidacije i da nad njim nije otvoren postupak stečaja koji se sprovodi bankrotstvom, što se dokazuje podacima iz registra privrednih subjekata Agencije za privredne registre;
- da je izmirio troškove propisane administrativne takse, odnosno cene usluge za poslove koje vrši Agencija, što Agencija proverava po službenoj dužnosti:
Podnosilac zahteva dužan je da u zahtevu navede i sve izmenjene činjenice ili okolnosti koje utiču na produženje važenja dozvole.
Dokazivanje ispunjenosti uslova za produžetak dozvole vrši se dostavljanjem dokaza i utvrđivanjem ispunjenosti uslova u prostorijama radionice.
Uz zahtev za izdavanje dozvole radionice podnosilac zahteva obavezno prilaže odgovarajuća dokumenta i dokaze o ispunjenosti propisanih uslovaiz člana 26. stav 1. tač. 6), 7), 8) i 9) Pravilnika (dokazi koje ne može da pribavi Agencija po službenoj dužnosti), i to:
- fotokopije uverenja o etaloniranju, odnosno overavanju merne opreme;
- ugovor o zakupu za objekte radionice (ukoliko je prostor uzet u zakup);
- ako zahtev podnosi za obavljanje poslova ugradnje, aktivacije, demontaže ili opravke tahografa, odnosno poslova za „smartˮ tahografe, fotokopiju memoranduma o međusobnom razumevanju između podnosioca zahteva i proizvođača tahografa, odnosno njegovog predstavnika u Republici Srbiji;
- ako zahtev podnosi za obavljanje posla naknadne ugradnje graničnika brzine, fotokopiju memoranduma o međusobnom razumevanju između podnosioca zahteva i proizvođača graničnika brzine, odnosno njegovog predstavnika.
Na osnovu podataka dostavljenih u zahtevu Agencija, uz saglasnost podnosioca zahteva, po službenoj dužnosti proverava ili pribavlja podatke u vezi sa podnosiocem zahteva potrebne za sprovođenje ovog postupka, i to:
- podatke iz registra privrednih subjekata Agencije za privredne registre da podnosilac zahteva ima status privrednog društva, odnosno javnog preduzeća registrovanog u Republici Srbiji i da nije u postupku likvidacije i da nad njim nije otvoren postupak stečaja koji se sprovodi bankrotstvom (tačke 1. i 9.);
- podatke iz Jedinstvene baze Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja o zaposlenju rukovodioca radionice za tahografe i tehničara (tačka 2. podtačke 1. i 4. i tačka 3. podtačka 1.);
- podatke iz službene evidencije Agencije da lice nije bilo rukovodilac radionice za tahografe kojoj je oduzeta dozvola zbog nepropisnog obavljanja poslova (tačka 2. podtačka 2.);
- podatke iz kaznene evidencije Ministarstva unutrašnjih poslova za rukovodioca radionice za tahografe (tačka 2. podtačka 3.);
- podatke iz službene evidencije Agencije da tehničar ima važeću licencu (tačka 3. podtačka 2.);
- podatke iz baze podataka katastra nepokretnosti o vlasništvu nad objektima radionice (vlasništvo i kopija plana za parcele na kojima se nalaze objekti - tačka 5.), uz dostavljenu saglasnost imaoca prava (vlasnika) katastarske parcele;
- podatke iz registra Narodne banke Srbije da nema evidentirane osnove i naloge u prinudnoj naplati (tačka 8.);
- podatke o izvršenoj uplati propisane administrativne takse, odnosno cene usluge za poslove koje vrši Agencija (tačka 10.).
U slučaju da podnosilac zahteva uz zahtev dostavi neki ili sve od prethodno navedenih podataka i dokaza ili izjavi da će neki ili sve od gore navedenih dokumenta pribaviti sam Agencija za bezbednost saobraćaja neće pribavljati podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija.
OBAVEŠTENjE:
Tačan datum utvrđivanja ispunjenosti uslova za produžetak važenja dozvole radionice za tahografe biće zakazan nakon pribavljanja kompletne gore navedene dokumentacije.
Odredbama člana 103. Zakona o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS “, br. 18/16 i 95/18 - autentično tumačenje) propisano je da je organ dužan da po službenoj dužnosti, u skladu sa zakonom, vrši uvid, pribavlja i obrađuje podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje.
Ako službenu evidenciju vodi drugi organ, organ koji vodi postupak dužan je da hitno zatraži podatke, a zamoljeni organ da besplatno ustupi podatke u roku od 15 dana, ako nije drukčije propisano. Ako se traženi podaci mogu dobiti elektronskim putem, zamoljeni organ ih dostavlja u najkraćem roku.
U postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama. Ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za pokretanje postupka će se smatrati neurednim.
Zahtev se, sa pratećom dokumentacijom, šalje poštom na adresu:
Agencija za bezbednost saobraćaja
Bulevar Mihajla Pupina 2
11070 Beograd