
Agencija za bezbednost saobraćaja u saradnji sa kompanijom MOL Srbija i ove godine je uspešno sprovela projekat „Igra je za decu, dečiji život nije igra“, čija je svrha bila podizanje svesti roditelja i svih učesnika u saobraćaju o pravilnom postavljanju i korišćenju dečijih auto-sedišta.
Tokom projekta, na 20 servisnih stanica MOL Srbija, sertifikovani treneri ABS-a održali su edukativne radionice i direktno savetovali kupce o bezbednoj upotrebi i montaži dečijih auto-sedišta. Tom prilikom pregledano je više od 250 sedišta, što predstavlja povećanje u odnosu na prošlu godinu za skoro 30 odsto kada je na istom broju stanica pregledano 205 sedišta. Od ovog broja sedišta, čak 62 odsto nije bilo pravilno postavljeno, a 49,5 odsto dece nije bilo pravilno vezano u dečijim auto-sedištima.
Načelnik Odeljenja za planiranje, prevenciju i edukaciju ABS Miloš Milekić podsetio je na podatak da najveći broj dece koja stradaju u saobraćaju, stradaju kao putnici u automobilima. „Nažalost, podaci Agencije pokazuju da procenat upotrebe sigurnosnih sistema za decu i dalje nije zadovoljavajući, a veliki broj roditelja sedišta ne koristi na pravilan način. Zato smo i ove godine, u saradnji sa kompanijom MOL Srbija, kroz kampanju „Igra je za decu, dečiji život nije igra“ obišli 20 lokacija širom Srbije i pružili roditeljima priliku da dobiju stručan savet, podršku i pomoć. Licencirani treneri su na licu mesta proveravali da li je sedište ispravno postavljeno i da li je dete pravilno vezano, jer znamo da skoro 90 odsto roditelja barem jednu od te dve stvari ne radi na pravilan način. Upravo ovakve radionice, razgovori i brošure koje dođu do roditelja mogu spasiti život. Naša misija je jasna – nijedno dete ne sme izgubiti život u saobraćaju. Svaka pravilno postavljeno dečije auto-sedište predstavlja korak bliže ostvarenju Vizije 0 poginule dece u saobraćaju od 2030. godine. Hvala svim roditeljima koji su nam poklonili poverenje i koji zajedno sa nama grade bezbedniju budućnost za najmlađe“, rekao je Milekić.
Predstavnica kompanije MOL Srbija Sanja Švonja istakla je da se ovaj projekat sprovodi već sedam godina i da je cilj da se što više roditelja i staratelja uputi u pravilno postavljanje dečijih auto-sedišta. „Naš cilj je bio da pokažemo da nije dovoljno samo posedovati dečije auto-sedište, već ga treba i pravilno koristiti – jer jedino tako ono može da zaštiti dete u slučaju nezgode. Kroz projekat „Igra je za decu, dečiji život nije igra“ želeli smo da budemo glas razuma i bezbednosti, da znanje sa radionica prenesemo na puteve Srbije. Ponosni smo na rezultate koje smo postigli zajedno sa Agencijom za bezbednost saobraćaja“, izjavila je Sanja Švonja, ekspertkinja za marketing i komunikacije u MOL Srbija.

