Kada je tahografska kartica oštećena ili neispravna vlasnik kartice može da podnese:
- Zahtev za zamenu neispravne / oštećene tahografske kartice
ili - Zahtev za reklamaciju tahografske kartice
ZAHTEV ZA ZAMENU NEISPRAVNE ILI OŠTEĆENE KARTICE
Prema članu 21. Zakona o radnom vremenu posade vozila u drumskom prevozu i tahografima („Službeni glasnik RS“, br. 96/15 i 95/18), ako je kartica vozača oštećena ili neispravna vozač podnosi zahtev za izdavanje kartice vozača Agenciji za bezbednost saobraćaja u roku od sedam (7) dana.
Više informacija podnošenju zahteva za izdavanje tahografske kartice možete pogledati OVDE.
Vozač je dužan da uz zahtev vrati oštećenu ili neispravnu karticu vozača.
Uz uredno popunjen zahtev, sa svom pratećom dokumentacijom, vozač treba da priloži dokaz o izvršenim uplatama potrebnih troškova za izradu kartice.
Za slučaj kada je kartica vozača oštećena ili neispravna, vozač može da nastavi da upravlja vozilom bez kartice vozača najviše 15 kalendarskih dana, odnosno do povratka u sedište prevoznika, pod uslovom da podnese dokaz da tokom tog perioda ne može da koristi karticu vozača.
Izdvojene odredbe Zakona o radnom vremenu posade vozila u drumskom prevozu i tahografima („Službeni glasnik RS“, broj 96/15 i 95/18) koje se tiču neispravnosti kartice vozača možete preuzeti OVDE.
REKLAMACIJA TAHOGRAFSKE KARTICE
U slučaju da utvrdi neispravnost tahografske kartice, vlasnik kartice može da izjavi reklamaciju radi ostvarivanja svojih prava za vreme perioda važenja kartice.
Izuzetno, za tahografske kartice izdate do 15.02.2020. godine zahtev za reklamaciju se može izjaviti u roku od dve (2) godine od dana izdavanja kartice.
Reklamacija se izjavljuje podnošenjem Zahteva za reklamaciju tahografske kartice. Uz zahtev se predaje i tahografska kartica koja se reklamira.
Predaja zahteva za reklamaciju vrši se na nekoj od lokacija Dunav osiguranja i Dunav auta u Republici Srbiji koje se nalaze na sledećem spisku:
LOKACIJE ZA PODNOŠENjE ZAHTEVA
Zahtev za reklamaciju tahografske kartice se zajedno sa tahografskom karticom šalje proizvođaču kartica radi obrade reklamacije.
Proizvođač će u roku od osam (8) dana odgovoriti na izjavljenu reklamaciju (da li se reklamacija prihvata ili ne).
Ukoliko iz objektivnih razloga proizvođač nije u mogućnosti da postupi po zahtevu vlasnika kartice u navedenom roku, dužan je da o produženju roka za rešavanje reklamacije obavesti podnosioca zahteva i navede rok u kome će ga rešiti, kao i da za to dobije njegovu saglasnost.
U slučaju da se reklamacija prihvati proizvođač će snositi troškove izrade zamenske kartice. Zamenska kartica se izdaje sa istim rokom važenja koji je imala prethodna kartica.
Ukoliko reklamacija nije prihvaćena imate mogućnost da, ukoliko želite novu karticu, podnesete zahtev da Vam se o sopstvenom trošku izda nova kartica. U tom slučaju se kartica izdaje sa punim rokom važenja (pet, dve ili jednu godinu, u zavisnosti od vrste kartice).