Република Србија је статус кандидата за чланство у Европској унији (ЕУ) стекла 1. марта 2012. године. Преговори о приступању Републике Србије у Европску унију формално су отворени Међувладином конференцијом 21. јануара 2014. године у Бриселу. Преговори су подељени на 35 тематских поглавља који су, према ревидираној методологији проширења за Западни Балкан из 2020. године, груписани у 6 кластера. Два посебна поглавља : 34- Институције и 35- Остала питања остала су изван ове поделе, док економски критеријуми, функционисање демократских институција и реформа државне управе имају посебан значај.
Преговарачке групе у оквиру процеса приступања Републике Србије Европској унији у којима учествује Агенција за безбедност саобраћаја:
- Преговарачка група 1 – Слободно кретање роба.
- Преговарачка група 14 – Транспорт.
- Преговарачка групе 18 – Статистика.
- Преговарачка групе 21 – Трансевропске мреже.
- Преговарачка група 27 – Животна средина и
- Преговарачка група 30 – Економски односи са иностранством.
Поглавље 1- Слободно кретање роба припада Кластеру 2- Унутрашње тржиште. У овој Преговарачкој групи, Агенција за безбедност саобраћаја учествује у транспоновању и имплементацији прописа из области хомологације моторних возила (моторна возила, њихова прикључних возила, системи и компоненте, возила са два и три точка и четвороцикли, пољопривредна и шумска возила) и емисије загађујућих материја из дизел мотора ванпутне покретне механизације. Агенција је задужена за око 115 уредби и директива Европске уније.
Поглавље 14- Транспортна политика припада Кластеру 4- Зелена агенда и одрживо повезивање. Комплетан кластер је отворен на међувладиној конференцији 14. децембра 2021. године. Агенција за безбедност саобраћаја учествује у оним аспектима поглавља који се тичу друмског транспорта и задужена је са 4 прописа ЕУ из области возачких дозвола и организовања возачког испита, затим сертификовања професионалних возача, техничког прегледа моторних возила и тахографа. Агенција има улогу у имплементацији закона из ових области, као и предлагању подзаконских аката.
Поглавље 18- Статистика припада Кластеру 1- Основе, и отворено је 2018. године. Агенција за безбедност саобраћаја доприноси статистици друмског саобраћаја у области статистике саобраћајних незгода. Агенција је задужена за један пропис ЕУ из ове области, који је транспонован кроз успостављање базе података о саобраћајним несрећама која је у складу са европским стандардима.
Поглавље 21- Трансевропске мреже припада Кластеру 4- Зелена агенда и одрживо повезивање. Институционални оквир и административни капацитети за трансевропске транспортне мреже одговарају оним наведеним у Преговарачкој позицији за Поглавље 14, те су ова два поглавља уско повезана. Агенција за безбедност саобраћаја је допринела транспоновању 2 прописа ЕУ из ове области, чиме је испунила захтеве.
Поглавље 27- Животна средина и климатске промене припада Кластеру 4- Зелена агенда и одрживо повезивање који је отворен 14. децембра 2021. године. Агенција за безбедност саобраћаја учествује у секторској радној групи Климатске промене и задужена је са 2 прописа ЕУ из области доступности информација и мониторинга емисије CO2 из путничких и лаких комерцијалних возила.
Поглавље 30- Економски односи са иностранством припада Кластеру 6- Спољни односи, а поглавље је отворено 2017. године. Агенција за безбедност саобраћаја активно прати рад ове Преговарачке групе, и није надлежна ни за један пропис из ове области.
Остали послови из области европских интеграција:
Агенција за безбедност саобраћаја је ангажована и на пословима стручне редактуре правних тековина ЕУ. Послови стручне редактуре правних тековина ЕУ су обавеза која је проистекла из Споразума о стабилизацији и придруживању (ССП) и потребе усклађивања домаћег законодавства са ЕУ регулативом. Агенција активно учествује у припреми српске верзије правних тековина Европске уније где је номинован, преведен и стручно редигован значајан број ЕУ прописа из области хомологације возила.
Агенција учествује у раду Пододбора за транспорт, енергетику, животну средину, климатске промене и регионални развој (EU-Serbia Stabilisation and Association Agreement Sub-Committee on Transport, Energy, Environment, Climate Change and Regional Development - TRENEV) у оквиру спровођења Споразума о стабилизацији и придруживању. Представници Агенције присуствују састанцима Пододбора, и доприносе извештајима Пододбора пружајући податке из области безбедности саобраћаја на путевима.
Агенција прати и рад техничких одбора и радних група за моторна возила, тракторе, мотоцикле и ванпутну покретну механизацију, у оквиру Европске комисије. Агенција има статус посматрача-представника земље кандидата за приступање ЕУ, што проистиче из обавеза процеса придруживања.
Такође, Агенција учествује и у раду Техничког комитета за безбедност саобраћаја Транспортне заједнице, који прати напредак у имплементацији Регионалног акционог плана за безбедност саобраћаја, те доставља релевантне податке заједно са другим државама Западног Балкана. Кроз Транспортну заједницу Агенција учествује у новој платформи Western Balkans Road Safety Observatory (WBRSO), која служи за размену информација, мониторинг испуњења циљева побољшања безбедности саобраћаја на путевима и доприноси хармонизованим подацима у региону. Један од главних циљева WBRSO је да обезбеди да подаци о безбедности на путевима у шест регионалних партнера достигну довољан квалитет и ширину покривености како би се омогућио несметан прелазак у базу података Европске уније- CARE EU, што је Република Србија већ постигла кроз пилот пројекат.