Када је тахографска картица оштећена или неисправна власник картице може да поднесе:
- Захтев за замену неисправне / оштећене тахографске картице
или - Захтев за рекламацију тахографске картице
ЗАХТЕВ ЗА ЗАМЕНУ НЕИСПРАВНЕ ИЛИ ОШТЕЋЕНЕ КАРТИЦЕ
Према члану 21. Закона о радном времену посаде возила у друмском превозу и тахографима („Службени гласник РС“, бр. 96/15 и 95/18), ако је картица возача оштећена или неисправна возач подноси захтев за издавање картице возача Агенцији за безбедност саобраћаја у року од седам (7) дана.
Више информација подношењу захтева за издавање тахографске картице можете погледати ОВДЕ.
Возач је дужан да уз захтев врати оштећену или неисправну картицу возача.
Уз уредно попуњен захтев, са свом пратећом документацијом, возач треба да приложи доказ о извршеним уплатама потребних трошкова за израду картице.
За случај када је картица возача оштећена или неисправна, возач може да настави да управља возилом без картице возача највише 15 календарских дана, односно до повратка у седиште превозника, под условом да поднесе доказ да током тог периода не може да користи картицу возача.
Издвојене одредбе Закона о радном времену посаде возила у друмском превозу и тахографима („Службени гласник РС“, број 96/15 и 95/18) које се тичу неисправности картице возача можете преузети ОВДЕ.
РЕКЛАМАЦИЈА ТАХОГРАФСКЕ КАРТИЦЕ
У случају да утврди неисправност тахографске картице, власник картице може да изјави рекламацију ради остваривања својих права за време периода важења картице.
Изузетно, за тахографске картице издате до 15.02.2020. године захтев за рекламацију се може изјавити у року од две (2) године од дана издавања картице.
Рекламација се изјављује подношењем Захтева за рекламацију тахографске картице. Уз захтев се предаје и тахографска картица која се рекламира.
Предаја захтева за рекламацију врши се на некој од локација Дунав осигурања и Дунав аута у Републици Србији које се налазе на следећем списку:
ЛОКАЦИЈЕ ЗА ПОДНОШЕЊЕ ЗАХТЕВА
Захтев за рекламацију тахографске картице се заједно са тахографском картицом шаље произвођачу картица ради обраде рекламације.
Произвођач ће у року од осам (8) дана одговорити на изјављену рекламацију (да ли се рекламација прихвата или не).
Уколико из објективних разлога произвођач није у могућности да поступи по захтеву власника картице у наведеном року, дужан је да о продужењу рока за решавање рекламације обавести подносиоца захтева и наведе рок у коме ће га решити, као и да за то добије његову сагласност.
У случају да се рекламација прихвати произвођач ће сносити трошкове израде заменске картице. Заменска картица се издаје са истим роком важења који је имала претходна картица.
Уколико рекламација није прихваћена имате могућност да, уколико желите нову картицу, поднесете захтев да Вам се о сопственом трошку изда нова картица. У том случају се картица издаје са пуним роком важења (пет, две или једну годину, у зависности од врсте картице).