ЗАМЕНА СЕРТИФИКАТА/КАРТИЦЕ
Замена сертификата/картице се врши се у случају изгубљене, украдене, оштећене или уништене картице/сертификата, промене возачке дозволе и промене личних података.
Сертификат/картица који се издају ради замене сертификата/картице који су изгубљени или украдени имаће исти рок важења као и претходно издат сертификат/картица.
Предуслов за подношење захтева за издавање/замену/допуну/обнову картице и сертификата
ЛОКАЦИЈЕ ЗА ПОДНОШЕЊЕ ЗАХТЕВА ЗА ИЗДАВАЊЕ СЕРТИФИКАТА И КАРТИЦА И ПОЗИВИ НА БРОЈ ЕКСПОЗИТУРА
Пре подношења захтева за замену сертификата/картице, возач на свом профилу проверава и ажурира податке, генерише уплатнице за замену сертификата и картице и извршава уплате. Након тога, возач одлази у неку од овашћених АМСС експозитура и прилаже следећа документа, и то:
- Фотокопију или испис личне карте возача;
- Фотокопију возачке дозволе возача;
- Фотографију возача формата најмање 25x35 mm – у случају битније промене личног изгледа;
- Доказ о извршеним уплатама (за обраду захтева, за израду сертификата/картице – у завистости од тога који документ мења, РАТ);
- Квалификациону картица возача (стара) – у случају да се замена картице врши због промене возачке дозволе или промене личних података;
- Потврда о пријему огласа за оглашавање исправе неважећом од стране Службеног гласника Републике Србије – у случају за се замена картица врши из разлога изгубљене или украдене картице/сертификата, оштећене или уништене картице/сертификата.
Упутство за приступање постојећем налогу ОВДЕ
ВАЖНО: Све уплате возач односно корисник генерише са свог профила у апликацији. Само уплате које су генерисане кроз систем моћи ће да буду реализоване.
Уплатилац мора бити физичко лице односно возач који подноси захтев уз уплатницу која је генерисана путем апликације. Упутство за генерисање уплата за замену можете пронаћи ОВДЕ
Упутство за генерисање уплата за замену можете пронаћи ОВДЕ
Сертификат/картица се оглашава неважећом давањем огласа у Службеном гласнику Републике Србије и то:
- електронском поштом у Word формату, на имејл адресу: nevazece.isprave@slglasnik.com или факс: 011/3060-596);
- поштом, на адресу ЈП Службени гласник, Одељење огласа, Јована Ристића 1, 11000 Београд;
- лично, на адреси о оглашавању докумената неважећим Јована Ристића 1, Београд, радним данима од 7.30 до 15.30, или у малопродајним објектима ЈП Службени гласник, oд 8.00 до 20.00.
Више информација можете наћи на „Интернет страници Службеног гласника у делу „Оглашавање личних исправа и докумената неважећим“
Оглас о оглашавању сертификата/картице неважећом треба да садржи следеће податке:
- име и презиме власника картице/сертификата,
- место пребивалишта власника картице/сертификата,
- врста документа:
- Квалификациона картица возача
- Сертификат о стручној компетентности којим се потврђује почетна квалификација професионалног возача за превоз терета
- Сертификат о стручној компетентности којим се потврђује почетна квалификација професионалног возача за превоз путника
- Сертификат о стручној компетентности којим се потврђује периодична обука професионалног возача за превоз терета
- Сертификат о стручној компетентности којим се потврђује периодична обука професионалног возача за превоз путника
- број* картице/сертификата (нпр.ABS 000 001).
* ако je изгубљено/украдено више докумената, доказ мора садржати број сваког од предметних докумената.
Уколико немате податак о броју документа који проглашавате неважећим можете се обратити Агенцији за безбедност саобраћаја на адресу електронске поште срс@abs.gov.rs или на број телефона 011/ 311 74 12. Приликом обраћања електронском поштом, потребно је да нам, уз захтев за број документа који оглашавате неважећим, доставите неки податак из личне карте или возачке дозволе, како бисмо вас пронашли у бази података и послали вам тачан број документа.
Сертификат/картицу возач преузима лично у експозитури у којој је и поднео захтев.
Изузетно, у случају да возач није у могућности лично да преда захтев/преузме сертификат/картицу овај се поступак може спровести:
- возач може овластити физичко лице, да у име возача преда захтев односно преузме сертификат и картицу, при чему овлашћење мора да буде оверено од стране надлежног органа за оверу;
- правно лице (послодавац) у којем је возач запослен може овластити запослено лице из правног лица, да у име возача преда захтев односно преузме сертификат и картицу. Овлашћење мора бити на меморандуму тог правног лица оверено потписом.
НАПОМЕНА: Обавезно је напоменути у овлашћењу да ли се овлашћење односи само за подношење захтева или и за преузимање сертификата/картице.
Цене услуга издавања сертификата и картице прописане су Уредбом о ценама услуга које врши Агенција за безбедност саобраћаја.