
Београд, август 2025. – Компанија МОЛ Србија, у сарадњи са Агенцијом за безбедност саобраћаја, покреће нову фазу вишегодишњег пројекта „Игра је за децу, дечији живот није игра“, посвећеног унапређењу саобраћајне безбедности деце и деце путника у возилу.
Пројекат, који се већ седму годину заредом спроводи широм Србије, има за циљ да едукује родитеље о правилној употреби и постављању дечијих ауто-седишта, као и да укаже на значај одговорне вожње када су деца у возилу.
Током претходне сезоне, активности су спроведене на 20 МОЛ сервисних станица. На свакој локацији, родитељи су имали прилику да уз помоћ сертификованих тренера Агенције за безбедност саобраћаја добију персонализоване савете, присуствују демонстрацијама правилног постављања ауто-седишта и провере да ли је њихово седиште исправно и безбедно монтирано.
Нова сезона пројекта одвијаће се током августа и септембра и поново ће обухватити 20 локација на МОЛ сервисним станицама широм Србије. Бесплатне радионице биће организоване у Обреновцу, Београду, Оџацима, Панчеву, Нишу, Убу, Чачку, Лесковцу, Краљеву, Новом Саду, Шапцу, Суботици, Крагујевцу и Крушевцу.
Грађани ће на тим локацијама моћи да обаве проверу дечијих седишта, добију стручне савете и учествују у наградним квизовима, уз могућност освајања вредних и корисних награда.
Статистика показује да правилна употреба дечијих седишта смањује смртност деце у саобраћајним незгодама за више од 50%, а код новорођенчади и до 70%. Имајући то у виду, МОЛ Србија и Агенција за безбедност саобраћаја интензивирају своје напоре како би још већи број породица добио подршку, информације и помоћ у заштити своје деце у саобраћају.
„Компанија МОЛ Србија се већ седам година залаже за сигурност деце у саобраћају. Кроз сарадњу са Агенцијом за безбедност саобраћаја континуирано радимо на едукацији родитеља и подизању свести о важности правилне употребе дечијих седишта. Циљ нам је да допринесемо стварању културе одговорне вожње у којој ниједна грешка не сме угрозити дечији живот“, изјавила је Биљана Малишић Јут, директорка малопродаје МОЛ Сербиа.
Бранко Стаматовић, в. д. директора Агенције за безбедност саобраћаја, истакао је да највећи број деце која страдају у саобраћају, страдају као путници у аутомобилима. То значи да су у тренутку незгоде са својим родитељима, старатељима, управо са онима који их највише воле, али често нису свесни колико је важно да седиште буде правилно постављено, а дете у њему правилно везано.
„По подацима Агенције за безбедност саобраћаја, проценат правилне употребе сигурносних система за децу (од 0 до 12 година) је тек 60%, док је употреба сигурносног појаса код деце од 4 до 12 година – 47%! Велики број родитеља не користи ауто-седишта на потпуно исправан начин.
„Управо је то разлог зашто је важно укључивање друштвено одговорних компанија у спровођењу и реализовању Националне стратегије безбедности саобраћаја“, нагласио је Стаматовић и додао да су све активности које заједнички реализујемо усмерене ка остварењу Визије 0 погинуле деце у саобраћајним незгодама од 2030. године.
„Зато и ове године, у сарадњи са компанијом МОЛ Србија, реализујемо кампању „Игра је за децу, дечији живот није игра, на 20 локација широм Републике Србије. Стручни тимови Агенције за безбедност саобраћаја провераваће како су ауто-седишта постављена и како су деца у њима везана. Родитељи ће добити конкретан савет, смерницу и подршку – јер не постоји важнија мисија од заштите живота детета. Свака радионица, свака брошура која стигне до родитеља, може да направи разлику и допринесе безбедности саобраћаја“, нагласио је Стаматовић.
Поред едукативног дела, кампања укључује и интерактивне активности за посетиоце. Сви возачи који на одабраним МОЛ Србија сервисним станицама провере да ли је дечије ауто-седиште правилно постављено и учествују у краткој провери знања, имају прилику да освоје вредне награде. Агенција за безбедност саобраћаја додељује дечије ауто-седиште (категорије 9–36 кг), док МОЛ Србија награђује МОЛ поклон картицом за гориво у износу од 4.000 РСД. За учествовање је потребно попунити флајер са тачним одговорима и убацити га у предвиђену кутију, након чега ће са сваке локације бити извучени добитници. На овај начин кампања не само да подиже свест о важности правилне употребе дечијих седишта, већ и омогућава практичну примену знања у свакодневном животу.
