Агенција за безбедност саобраћаја Републике Србије покренула је кампању под слоганом „Добро пази, воз наилази!“, у сарадњи са Инфраструктуром железнице Србије, Министарством унутрашњих послова - Управом саобраћајне полиције, Министарством грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и ЈП „Путеви Србије“, са циљем да се подигне свест о ризицима на путно-пружним прелазима и да унапреди знање учесника у саобраћају о безбедном и правилном начину преласка преко пруге.
Анализе Агенције показују да се највећи број саобраћајних незгода на путно-пружним прелазима дешава због непажње и непоштовања саобраћајне сигнализације - од проласка између спуштених полубраника, игнорисања семафора, до неопрезног преласка возила преко самог колосека. У значајном броју случајева возачи не смањују брзину нити заустављају возило како би осмотрили пругу, што доводи до ситуација у којима је реакција машиновође недовољна да спречи незгоду.
На прелазима са активном сигнализацијом (браници и полубраници), скоро сваки десети возач прелази преко пружног прелаза у тренутку када је уређај активиран и када је прелаз строго забрањен, док сваки трећи, од оних који крше прописе, обилази полубранике када су спуштени. Годишње се поломи и украде више од 1000 браника и полубраника, што додатно повећава ризик по безбедност саобраћаја. Када уређај није активиран (када је дозвољен прелаз), сваки трећи возач се зауставља и осматра пругу, сваки други смањује брзину, док сваки пети прелази преко колосека без икаквог смањења брзине. На прелазима са пасивном сигнализацијом, два од три возача пролазе без заустављања и поред јасно постављеног знака СТОП, тек сваки десети возач смањује брзину, а сваки трећи се заиста заустави испред прелаза.
Иако је проценат учешћа погинулих на путно-пружним прелазима у просеку од један до три одсто у односу на укупан број погинулих на годишњем нивоу, забрињавају подаци да на путно-пружним прелазима у Србији годишње буде повређено више од 60 лица, док живот изгуби у просеку шест до седам особа. У последњих пет година, на овим локацијама погинула су 33 лица, а повређено 279. Последице судара са возом готово увек су тешке, јер због масе и дугог зауставног пута воза избегавање судара у великом броју случајева није могуће.
Један тренутак непромишљености или непажње на путно-пружном прелазу може имати трагичне последице. Агенција за безбедност саобраћаја апелује на возаче да увек испред путно-пружног прелаза зауставе возило, да поштују светлосну и звучну сигнализацију и да никада не прелазе преко пруге ако је воз на видику или су рампе спуштене. Поштовање сигнализације није ствар избора, већ ствар одговорног и безбедног понашања у саобраћају. Зато подсећамо:
-Стани, погледај, ослушни - тек онда пређи!
-Рампа није препрека - она ти чува живот!
-Воз не може да стане брзо - ти можеш!
-Чуј сирену - не игнориши опомену!
-Твоја безбедност почиње пажњом. Добро пази - воз наилази!
