Дозвола радионице за тахографе је јавна исправа (решење) коју издаје Агенција за безбедност саобраћаја са роком важења од пет година.
Важност дозволе продужава се тако што се на захтев радионице издаје нова дозвола.
Захтев за продужење важења дозволе подноси се Агенцији за безбедност саобраћаја, најраније шест месеци, а најкасније три месеца пре истека рока на који је дозвола издата.
Образац захтева за продужење важења дозволе радионице за тахографе можете преузети ОВДЕ.
Према члану 28. став 4. Правилника о радионицама за тахографе („Службени гласник РС “, број 118/21), ради продужења важења дозволе проверава се да ли подносилац захтева испуњава следеће услове:
- да има статус привредног друштва, односно јавног предузећа регистрованог у Републици Србији, што се доказује подацима из регистра привредних субјеката Агенције за привредне регистре;
- да има руководиоца радионице за тахографе који:
- је запослен на неодређено време с пуним радним временом у радионици и пријављен на обавезно социјално осигурање, што се доказује подацима из Јединствене базе Централног регистра обавезног социјалног осигурања,
- у претходних пет година није био руководилац радионице за тахографе којој је одузета дозвола због непрописног обављања послова из члана 31. Закона, што се доказује подацима из службене евиденције Агенције,
- у претходних пет година није правноснажно осуђиван за кривично дело из група кривичних дела против привреде, против државних органа, против правног саобраћаја и против службене дужности, што се доказује подацима из казнене евиденције,
- није у радном односу код другог послодавца и не обавља исте или сличне послове изван радионице, што се доказује подацима из Јединствене базе Централног регистра обавезног социјалног осигурања;
- да има најмање два техничара који:
- су запослени на неодређено време с пуним радним временом у радионици и пријављен на обавезно социјално осигурање, што се доказује подацима из Јединствене базе Централног регистра обавезног социјалног осигурања,
- имају важећу лиценцу техничара, што се доказује подацима из службене евиденције Агенције;
- да има одговарајућу мерну опрему за обављање послова за које подноси захтев, што се доказује уверењем о еталонирању, односно оверавању мерне опреме;
- да поседује одговарајуће објекте за обављање послова за које подноси захтев, што се доказује следећим подацима:
- достављањем скице или нацрта објеката радионице, у размери, са уцртаним просторним распоредом објеката на катастарској парцели,
- подацима из базе катастра непокретности (препис листа непокретности за парцеле на којима се налазе објекти радионице, из којег се види ко је власник предметних парцела и копија плана за парцеле на којима се налазе објекти радионице),
- достављањем уговора о закупу (уколико је простор узет у закуп),
- достављањем других доказа о поседовању објеката радионице (по потреби);
- да има уређен однос са произвођачем тахографа, односно његовим представником у Републици Србији, ако захтев подноси за обављање послова уградње, активације, демонтаже или оправке тахографа, односно послова за „smartˮ тахографе, што се доказује меморандумом о међусобном разумевању између подносиоца захтева и произвођача тахографа, односно његовог представника у Републици Србији;
- да има уређен однос са произвођачем граничника брзине, односно његовим представником, ако захтев подноси за обављање посла накнадне уградње граничника брзине, што се доказује меморандумом о међусобном разумевању између подносиоца захтева и произвођача граничника брзине, односно његовог представника;
- да нема евидентиране основе и налоге у принудној наплати, што се доказује подацима из регистра Народне банке Србије;
- да није у поступку ликвидације и да над њим није отворен поступак стечаја који се спроводи банкротством, што се доказује подацима из регистра привредних субјеката Агенције за привредне регистре;
- да је измирио трошкове прописане административне таксе, односно цене услуге за послове које врши Агенција, што Агенција проверава по службеној дужности:
Подносилац захтева дужан је да у захтеву наведе и све измењене чињенице или околности које утичу на продужење важења дозволе.
Доказивање испуњености услова за продужетак дозволе врши се достављањем доказа и утврђивањем испуњености услова у просторијама радионице.
Уз захтев за издавање дозволе радионице подносилац захтева обавезно прилаже одговарајућа документа и доказе о испуњености прописаних условаиз члана 26. став 1. тач. 6), 7), 8) и 9) Правилника (докази које не може да прибави Агенција по службеној дужности), и то:
- фотокопије уверења о еталонирању, односно оверавању мерне опреме;
- уговор о закупу за објекте радионице (уколико је простор узет у закуп);
- ако захтев подноси за обављање послова уградње, активације, демонтаже или оправке тахографа, односно послова за „smartˮ тахографе, фотокопију меморандума о међусобном разумевању између подносиоца захтева и произвођача тахографа, односно његовог представника у Републици Србији;
- ако захтев подноси за обављање посла накнадне уградње граничника брзине, фотокопију меморандума о међусобном разумевању између подносиоца захтева и произвођача граничника брзине, односно његовог представника.
На основу података достављених у захтеву Агенција, уз сагласност подносиоца захтева, по службеној дужности проверава или прибавља податке у вези са подносиоцем захтева потребне за спровођење овог поступка, и то:
- податке из регистра привредних субјеката Агенције за привредне регистре да подносилац захтева има статус привредног друштва, односно јавног предузећа регистрованог у Републици Србији и да није у поступку ликвидације и да над њим није отворен поступак стечаја који се спроводи банкротством (тачке 1. и 9.);
- податке из Јединствене базе Централног регистра обавезног социјалног осигурања о запослењу руководиоца радионице за тахографе и техничара (тачка 2. подтачке 1. и 4. и тачка 3. подтачка 1.);
- податке из службене евиденције Агенције да лице није било руководилац радионице за тахографе којој је одузета дозвола због непрописног обављања послова (тачка 2. подтачка 2.);
- податке из казнене евиденције Министарства унутрашњих послова за руководиоца радионице за тахографе (тачка 2. подтачка 3.);
- податке из службене евиденције Агенције да техничар има важећу лиценцу (тачка 3. подтачка 2.);
- податке из базе података катастра непокретности о власништву над објектима радионице (власништво и копија плана за парцеле на којима се налазе објекти - тачка 5.), уз достављену сагласност имаоца права (власника) катастарске парцеле;
- податке из регистра Народне банке Србије да нема евидентиране основе и налоге у принудној наплати (тачка 8.);
- податке о извршеној уплати прописане административне таксе, односно цене услуге за послове које врши Агенција (тачка 10.).
У случају да подносилац захтева уз захтев достави неки или све од претходно наведених података и доказа или изјави да ће неки или све од горе наведених документа прибавити сам Агенција за безбедност саобраћаја неће прибављати податке о чињеницама о којима се води службена евиденција.
ОБАВЕШТЕЊЕ:
Тачан датум утврђивања испуњености услова за продужетак важења дозволе радионице за тахографе биће заказан након прибављања комплетне горе наведене документације.
Одредбама члана 103. Закона о општем управном поступку („Службени гласник РС “, бр. 18/16 и 95/18 - аутентично тумачење) прописано је да је орган дужан да по службеној дужности, у складу са законом, врши увид, прибавља и обрађује податке о чињеницама о којима се води службена евиденција, а који су неопходни за одлучивање.
Ако службену евиденцију води други орган, орган који води поступак дужан је да хитно затражи податке, а замољени орган да бесплатно уступи податке у року од 15 дана, ако није друкчије прописано. Ако се тражени подаци могу добити електронским путем, замољени орган их доставља у најкраћем року.
У поступку који се покреће по захтеву странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама. Ако странка у року не поднесе личне податке неопходне за одлучивање органа, захтев за покретање поступка ће се сматрати неуредним.
Захтев се, са пратећом документацијом, шаље поштом на адресу:
Агенција за безбедност саобраћаја
Булевар Михајла Пупина 2
11070 Београд