Pažljivko je animirani lik koji smo
predstavili u saradnji sa
pedagozima i psiholozima kao najbolji
način za interakciju sa decom
Unesite VIN oznaku (broj šasije) Vašeg vozila.
Agencija za bezbednost saobraćaja je realizovala pilot projekat iRAP/EuroRAP Srbija za deonicu puta E-75 od Beograda do Novog Sada (Batajnička petlja – Temerinska petlja). iRAP/EuroRAP protokol podrazumeva procenu bezbednosti puta sistemom ocenjivanja svrstavanjem deonica u pet definisanih kategorija rizika (EuroRAP) i procenu bezbednosti puta ocenjivanjem sistemom zvezdica (iRAP). Pilot projekat za deonicu od Beograda do Novog Sada je realizovan u saradnji sa Auto moto savezom Srbije, Ministarstvom unutrašnjih poslova – Upravom saobraćajne policije i Javnim preduzećem „Putevi Srbije“. Pilot projekat predstavlja uvod za realizaciju kompletnog mapiranja državnih puteva Republike Srbije u skladu sa iRAP/EuroRAP protokolom i standardom.
EuroRAP protokol podrazumeva istraživanje rizika stradanja na deonicama puteva na osnovu broja i posledica saobraćajnih nezgoda. Standard u načinu izračunavanja i procene rizika je jedinstven a metodologija je pripremljena od strane eksperata EuroRAP-a i, zasnovana je na iskustvu istraživanja i mapiranja rizika u mnogim evropskim zemljama. iRAP protokol u osnovi zahteva snimanje deonica specijalizovanim vozilom koje snima najvažnije karakteristike puta i okoline sa aspekta bezbednosti saobraćaja.
U okviru pilot projekta istraživane su sledeće kategorije rizika Crash risk per kilometer travelled – Individualni rizik stradanja, Crash density – Kolektivni rizik stradanja, Crash risk by road type – Rizik stradanja u odnosu na kategoriju puta i Potential crash savings – Potencijal za smanjenje stradanja (u pogledu ulaganja u infrastrukturne i druge mere). Za potrebe ovog istraživanja korišćeni su podaci o broju, vrstama i posledicama saobraćajnih nezgoda za trogodišnji period od 2008. do 2010. godine. Takođe, podaci o saobraćaju – PGDS (prosečni godišnji dnevni saobraćaj) odnose se na isti trogodišnji period (2008-2010).
Realizacija pilot projekta imala je za cilj sagledavanje obima aktivnosti, mogućnosti i ograničenja za realizaciju kompletnog mapiranja rizika na mreži državnih puteva Srbije. Namera je da iRAP/EuroRAP ocenjivanje puteva i mapiranje rizika u narednim godinama postane standardni alat koji doprinosi unapređenju bezbednosti saobraćaja, na način promene u ponašanju od strane korisnika puteva (posebno na rizičnim deonicama), kao i na način otklanjanja nedostataka puta, opreme puta i okoline od strane upravljača puta (smanjenjem nivoa rizika na rizičnim deonicama).
Pilot projekat – deonica Beograd (Batajnička petlja) – Novi Sad (Temerinska petlja)
Crash risk per kilometer travelled – Individualni rizik stradanja (.pdf 0,9MB)
Crash density – Kolektivni rizik stradanja (.pdf 0,9MB)
Crash risk by road type – Rizik stradanja u odnosu na kategoriju puta (.pdf 0,9MB)
Potential crash savings – Potencijal za smanjenje stradanja (.pdf 0,9MB)
Pratite naše novosti i obaveštenja i budite redovno informisani o aktuelnostima u Agenciji za bezbednost saobraćaja